24 februari 2011

Just my luck..

What a day! Ställde väckarklockan igår för att hinna fixa mig innan hårmodellandet i Sthlm, stängde uppenbarligen av den i sömnen, vaknade en kvart efter att direktbussen till stan gått, rusar upp, slänger på mig kläder, slänger ner frukost i väskan, kör olagligt fort in till Norrtälje, letar p-plats, ser sthlmsbussen åka förbi medan jag muttrar över att det inte finns några p-platser, hittar till slut en, rusar till nästa buss, inser att jag glömt plånboken i bilen (jag som behövde köpa ny foundation som bara finns inne i stan), skickar iväg en smsbiljett, börjar sminka mig, spiller min sista foundation på mina svarta jeans, suckar och tar upp risifruttin för att få nåt i magen, öppnar den halvt när jag inser att jag inte har någon sked med mig... Där satt jag kladdig, pank och råhungrig med en jävla risifrutti som jag inte kunde äta, toppen!

Resten av dagen kammade dock till sig och blev riktigt bra! Jenny klippte mig och gjorde sedan en uppsättning som hon visade för sin soon-to-be-boss, och fick riktigt bra kritik för det, kul att hon är så duktig! Därefter gick vi för att äta lunch med mina kusiner, jag blev bjuden eftersom plånboken låg kvar i bilen.. Tacktack! Sedan fanns det inte så mycket mer att göra än att sätta sig på bussen hem igen (även om jag såklart såg massor av råfina kläder inne i stan, men vad skulle jag betala med? I'm not that girl...). Tack iallafall till Jenny, Sara & Linn som styrde upp min dag och satte ett leende på mina läppar!

Inga kommentarer: