27 februari 2011

20!20!20!20!20!20!20!

Jag har en rejäl födelsedagsångest. Om 20 dagar blir jag 20 år och jag har lust att grabba första person jag ser, skaka om den och skrika massor av frågor i dennes ansikte.

- ÄR JAG FÖR GAMMAL NU?
- NÄR KOMMER JAG DÖ?
- VAD SKA/KAN/FÅR MAN ÖNSKA SIG?
- ÄR JAG EN MISSLYCKAD, LYCKAD ELLER EN HELT OKEJ 20-ÅRING?
- VAD SKA JAG HITTA PÅ DÅ?
- VAR SKA VI VARA?
- VILKA SKA JAG BJUDA?
- HUR SERIÖST SKA DENNA DAG TAS?
- VEM FIXAR EN FET LJUDANLÄGGNING?
- VAD FAN SKA JAG HA PÅ MIG?!
- (VAR) SKA MAN GÅ UT SEN?
- VARFÖR FYLLER JAG ÅR HELGEN INNAN LÖNINGSHELG?
- KOMMER NÅGON JOBBA FÖR MIG ELLER ÄR DET MENINGEN ATT JAG SKA STÅ OCH SÄLJA TRISSLOTTER OCH TRAVANDELAR PÅ EN AV DE GRYMMASTE FÖDELSEDAGARNA I MITT LIV?

Just nu vill jag bara krypa ner i sängen med mina trasdockor Madicken & Elisabeth, lyssna på när mamma sjunger "Ro ro barnet" och skita i att växa upp. Eller kanske anlita en festfixare, funkar ju också...

Inga kommentarer: