27 januari 2011

Parentesinlägget





Denna annars så händelselösa lediga dag mitt i veckan har idag istället varit fylld av aktiviteter. Imorse tog jag bilen till min farmor & farfar ute på landet där farmor har gödit/gött (göda i dåtid?!) mig med fikabröd och lunch (trots att jag ätit en ovanligt stadig frukost med både müsli och banan i yoghurten.. och okej jennifer, you just crossed line and went that boring "hi, i'm just gonna take a shit and then i'll write again, bye" type of blogger...). Iallafall, jag har även åkt spark igen för första gången på några år (farfar tog kort på mig som bildbevis men det var så satans kul så jag tokler så det inte ser klokt ut så sorry, inga bilder på det!), sparkturen tog oss till ladan/stallet/hagen där hästarna kom och gosade lite (eller ja, jag nuddade deras.. ställe där bläsen sitter, mellan mulen och manen ni vet?).

Efter besöket hos farmor & farfar snörade jag på mig mina nya löparskor och tog en runda på sex km (som gick ovanligt lätt, "resultat" existerar alltså på riktigt? Schysst!). Till slut kom kvällen som just denna kväll innebar bio med familjen, Änglagård 3 (jodå, den var väldigt lättsam och en lagom torsdagsunderhållning).

Morgondagen bjuder på Daniel Adams-RaykonsertMobergs bar och jag kunde inte vara mer taggad (väldigt mycket på grund av det underbara sällskapet kvällen kommer bjuda på). Hur fint är det inte att ha vänner som man blir så sjukt glad över så man inte ens kan borsta tänderna eller sova ordentligt (och istället bara spänner kroppen, står och småskakar samtidigt som man tjuter "iiiiiih!" inombords och inte riktigt vet vart man ska ta vägen)? Jo, det är sinnessjukt fint!! Så vet du att du är en sån för mig, ta åt dig som tusan nu, jag kan inte tacka dig nog.

Nu måste jag få lite sömn innan morgondagen drar igång ("iiih!").

Inga kommentarer: