19 januari 2011

Hej Herr Blund.


Jag är riktigt, riktigt, riktigt trött. Har somnat efter jobbet varje dag denna vecka nu, och idag hade jag först lektioner med eleverna och sen planering, efter det halkade jag mig hem på isbanorna, för att hinna få i mig mackor och mjölk innan jag drog vidare till butiken och jobbade där i några timmar, vi hade såklart öppet en extra timme på kvällen idag... gissa om jag håller på somna nu? Imorgon är det jag som öppnar, så det blir till att gå upp i tid, funderar seriöst på att sluta sträta emot min trötthet och gå och lägga mig nu (tjugo i nio på kvällen). Jag hänger inte med, är detta ett liv? Jobba, äta, sova? Jag klagar nog överdrivet mycket med tanke på andra människors situation men denna vecka har det blivit och ska det bli extra mycket jobbande då butiksägarna är utomlands. Bra med pengar, men denna livsstil får bli kortvarig för mig känner jag. Alltså, jag klagar ju inte på att jobba, säger bara att jag blir väldigt trött av att jobba dubbelt, därför blir det också en himla massa onödigt svammel nu.. Main thing: Jag är trött, godnatt.

2 kommentarer:

Liam sa...

Jag vet inte om jag gillar den här livsstilen heller, alltså.. vart är ledigheten och allt kul? Man fattar inte hur bra skolan va på vissa sätt innan man slutat.. Även om jag hatade skolan. Studiebidrag va de bästa! Iofs är lönen liiite större men om man inte har tid att spendera den så kan man ju känna att det är lite ovärt ibland. Men det finns nog andra fördelar med det här livet som vi unga, oerfarna inte har kommit på än :)

jennifer. sa...

Det är så sant, skolan var awesome! Men ja, det är mycket mer pengar med jobb, och även om du kanske inte hinner spendera så mycket pengar nu så kommer de ju inte försvinna (av just den anledningen, haha) så du kommer ju ha nytta av dem senare :)
Och ja, det gör det säkert ska vi se :)