7 mars 2011

The past few days

Hello pumpkins!
De senaste dagarna har rullat på riktigt fint. Fredagen tillbringades med min syster, vi lagade mat (hajmal?!) och hade myskväll framför tv:n.
Lördagen var riiiiktigt jävla fin asså! Efter att ha jobbat i sju timmar under förmiddagen tog jag bilen till Uppsala för att träffa Nicolina. Vi tog oss till Katalin där evangemanget UppsalaPopx3 skulle äga rum. Tre stycken artister/band från Uppsala spelade alltså och jag var där för att se det sista (och grymmaste) bandet Frantic Sunday. Först upp var Arvid Olsson, en gitarrkille med lugna låtar och en skön röst, sedan intog SKAnsken scenen. Jag hade förutfattade meningar och trodde jag skulle spy på ska-musiken men shit vilket drag! Rena rama Hoffmaestro-stämningen! Tio sköna prickar på scenen som bara spelade allt de kunde på sina gitarrer, skumma trummor, tromboner, jättetubor och allt vad det var, och som jag dansade..!
Sist men inte minst spelade mina lovers, jag tjöt nog som de där dryga Johan Palm-brudarna när de började spela, men jag var bara så sjuuukt glad så det var nog mer ett glädjeskrik á la Ronja Rövardotters vårskrik. Livemusik alltså. <3
Gårdagen var rätt händelselös förrutom att jag tog mig i skinnet och var ute på en springrunda för första gången på ett par veckor.
Idag har det däremot hänt saker! Det var min första dag på mitt nya jobb, jag har hoppat ner från vikarie på högstadiet till vikarie på fritids och det känns riktigt kul! Nu är det mindre planering, rättning, se till att uppgifterna görs, få alla att skärpa sig och mer lek, plocka fram mellis, hjälpa barnen nå upp till saker, läsa spelinstruktioner till Skip-bo och sånt, skoj! Arbetskamraterna är dessutom helschyssta så jag är ungefär såhär nöjd!



(Eller nej, jag är ju egentligen så mycket nöjdare, det där var bara ett halvlamt webcamsmile, tjejig och lagom-svennig som man är...)

Inga kommentarer: